onsdag den 25. juni 2008

1. Mine overvejelser inden afrejse

Jeg vil prøve at komme med nogle af de overvejelser, som jeg har her dagen inden turen går til Buenos Aires inden turen går videre rundt i Argentina (se evt. Rejsen rundt i Argentina).

Jeg håber, at jeg kommer hjem med en masse ting fra min udenlandspraktik herunder; læring om hvordan de arbejder med børn i Argentina kontra Danmark, erfaring med en udenlandsk institution, som jeg kan bruge i fremtiden (evt. til at starte min egen institution op i udlandet), erfaring med en helt anden kultur, udviklling af min egen personlighed osv.

Med hensyn til den største faglige/personlige udfordring jeg får, tænker jeg på, hvor meget mit manglende sprog betyder (har taget spansk på aftenskole, men kan ikke meget mere end: dos cerveza por farvor :-) ahh det passer vist ikke helt, men groft sagt). For hvis ikke jeg kan udtrykke mig på spansk, så har jeg da en gevaldig udfordring - både personligt og fagligt. En anden ting er at jeg ikke ved om de i Argentina er bekendt med, at børn ikke har godt af fysisk afstraffelse - gør de mon det? Så kommer jeg i hvert fald i lidt af et dilemma. Det er jo nok også samtidig min største bekymring - jeg glæder mig bare så meget og er sikker på, at jeg vil kunne bearbejde nogle af de svære ting sammen med min kæreste Louise, som også er med på hele turen. Så jeg bekymrer mig faktisk ikke lige nu om noget - jeg glæder mig bare.
Noget af det jeg også tror bliver en udfordring er, at være dansk i udlandet. Ikke så meget det at få en hverdag til at fungere, men mere livet i institutionen, hvor de jo formentlig vil gøre ting, som er helt anderledes end vi gør i Danmark...

Det jeg kommer til at savne mest i Danmark er uden tvivl min familie - jeg har før holdt jul og nytår i udlandet uden noget familie og det var bestemt ikke sjovt - og det bliver det nok heller ikke i år. Men så er det jo godt at jeg denne gang har Louise med.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nej hvor lyder det bare spændende :-) Dette er blot en prøve...