torsdag den 18. september 2008

Mine mål for perioden

Jeg vil her beskrive mine mål for hele perioden i Colegio don Bosco. Målene er sat med øje for, at de kan blive revideret undervejs, hvis f.eks. at målene er nået før afslutningen af perioden eller jeg sammen med min vejleder kan se, at det ikke er muligt at nå dem.

• Udvikle mig personligt/fagligt under opholdet i Colegio don Bosco.
• Indgå aktivt i personalegruppen.
• Være åben og nysgerrig.
• Være spørgende og kritisk til pædagogikken der bliver ført, samt min egen.
• Tilegne mig viden om pædagogikken, som Colegio don Bosco arbejder ud fra.
• Skabe en god relation til kollegaer, børn og forældre.
• Engagere mig i det daglige arbejde.
• Afprøve ideer i praksis opstået ud fra den pågældende praksis.
• Komme med handleforslag til pædagogiske problemstillinger og derefter evaluere.
• Prøve at forstå den hverdag, som børnene, mine kollegaer og forældrene lever i – altså samfundet.
• Derudover vil jeg tilegne mig viden om læring – og dette med udgangspunkt i noget af Hans Henrik Knopps arbejde.

For at jeg kan nå mine mål, mener jeg blandt andet, at jeg skal tilegne mig viden om katolisme, da religionen betyder meget i dette samfund/land.
Udover dette er det også vigtigt at have for øje, at denne institution er en blanding mellem en børnehave, børnehaveklasse og 1. Klasse i Danmark, da der er meget fokus på læring med f.eks. tal og bogstaver.

Ingen kommentarer: